سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مفاز‏ (مواعظ فناوری اطلاعات!)
آدرس جدید وبلاگ: http://fazendegi.blogfa.com
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 89 مرداد 25 توسط سید رسول | نظر
می دونیم که برای انجام هر کاری توی کامپیوتر احتیاج به یک نرم افزار هست. مثلا برای پخش صوت Media Player برای دیدن تصاویر Photoshop برای بازی فوتبال Fifa و .... پس ما کارهایی رو می تونیم با کامپیوترمون انجام بدیم که نرم افزارش را داشته باشیم. به عبارت دیگه، قطعات فیزیکی کامپیوترها، مانند هم هستند و این نرم افزارهاست که بین دستگاه ها تفاوت ایجاد می کند.
یه نکته ی دیگه در مورد نرم افزارها اینه که وقتی سیستم  کند میشه اولین کاری که بهتره انجام بدیم (قبل از اینکه دستگاه را زیربغل زده و به بازار رضا برویم یا با فامیل و همسایه و رفیق یا آتش نشانی و ... تماس بگیریم!) سر زدن به لیست نرم افزارهایی است که نصب کردیم. تا ببینیم اگه نرم افزار بیخودی هست حذفش کنیم تا سیستم از شلوغی دربیاد یا نرم افزارهای زائد، مزاحم عملکرد دستگاه نشن.

حالا بیاییم بلا نسبت خودمون رو به کامپیوتر تشبیه کنیم! می بینیم که همه ی انسان ها، از نظر سخت افزاری (یعنی چشم چشم دو ابرو ، دماغ و دهن یه گردو!) شبیه به هم هستند و این نرم افزارهای درونشون هست که میان آنها تفاوت ایجاد می کنه.
تا بحال فکر کردیم چه نرم افزارهایی تو وجودمون نصبه؟!
تا بحال به این فکر کردیم که اینکه نمی تونیم کار خوب انجام بدیم یا در هر ثانیه n بار خرابکاری می کنیم شاید دلیلش اینه که هنوز نرم افزاری که بتونه کار خوب کنه تو وجودمون نصب نکردیم؟!!
راستی این نرم افزارهایی که باهاش میشه کار خوب کرد کجا گیر می یاد؟!
آیا تا به حال به لیست نرم افزارهای درونمون سر زدیم ببینیم چقدر ویروس و نرم افزار زائد تو سیستم ما در حال اجراست یا حجم بیخودی اشغال کرده و مزاحم نرم افزارهای مفید درونمون هست؟!

ماه رمضان بلانسبت (تر!) شبیه نرم افزارهای System Check میاد و به کمک ابزارهایی که داره (روزه و گرسنگی که سبب میشه فکر آدم به کار بیفته! - سحر و خلوتهایش و ....) امکان این کنترل رو به آدم میده! پس فرصت رو از دست ندیم!
یا علی





طبقه بندی: درباره خودمون
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.