سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مفاز‏ (مواعظ فناوری اطلاعات!)
آدرس جدید وبلاگ: http://fazendegi.blogfa.com
نوشته شده در تاریخ شنبه 90 فروردین 6 توسط سید رسول | نظر

یکی از امکانات مفید ویندوز System Restore می باشد که هنگام ویروسی شدن یا اختلال در عملکرد ویندوز با برگرداندن سیستم به یک وضعیت سالم گذشته، در اکثر موارد، سبب بهبود دستگاه می شود. مکانیزمی بسیار ساده که بر اساس بازگشت سیستم به حال خوب گذشته اش، کار می کند. اگر سیستم شما با نصب نرم افزاری یا رفتن به یک سایت معیوب، ویروسی شده و دیگر بالا نمی آید، کافیست که با Safe Mode سیستم را بالا آورده و با انتخاب System Restore سیستم خود را به وضعیتی که قبل از این اتفاقات داشته بازگردانید.

 ما انسان ها هم دوست داریم که مثل ویندوز، هر گاه خرابکاری می کنیم و دست گل به آب می دهیم، بتوانیم با قابلیتی شبیه به System Restore به وضعیت خوبی که در گذشته داشتیم برگردیم و دوباره زندگی را از سر بگیریم انگار که هیچ اشتباهی رخ نداده است.

 در فرهنگ دین ما، این امکان توسط مکانیزم "توبه" فراهم شده است. فرد می تواند با عذرخواهی از خداوند، توبه کند و به وضعیت خوب گذشته بازگردد و اگر حق و حقوقی را از افرادی ضایع کرده به آنها برگرداند.

 اما نکته ای که باید توجه داشت این است که اگر ویندوز را با این امکان به حالت خوب گذشته برگرداندی، بازهم احتمال خرابی وجود دارد. یعنی اگر بازهم از آنتی ویروس های قوی استفاده نکنی، این احتمال وجود دارد که سیستم به هم بریزد.

در مورد "توبه" هم وضع به همین صورت است. اگر ایمانت را قوی نکنی و پایه های اعتقادیت را درست نکنی هر چند که توبه کردی و وضعیت بد را به وضعیت خوب تغییر دادی، اما هنوز احتمال تکرار خطاهای گذشته وجود دارد. بنابراین آن توبه ای توبه ی واقعی و محکم و برگشت ناپذیر است که به همراه تقویت ایمان و بستن راه های نفوذ شیطان همراه باشد.




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.